تحلیل تکنیکال 10 ارز برتر پس از سقوط ارزهای دیجیتال (3 تیر 1402)

بیت کوین در نزدیکی حمایت 50 روزه SMA قرار دارد و سقوط قیمت به زیر این سطح می تواند منجر به تسریع فروش بیت کوین و آلت کوین ها شود.

بیت کوین در 24 ژوئیه به 29000 دلار سقوط کرد و این نشان می دهد که خرس ها در حال تلاش برای به دست گرفتن کنترل هستند. به نظر می رسد شکست در حفظ سطوح بالاتر ممکن است سرمایه گذاران کوتاه مدت را برای ذخیره سود و خرس های تهاجمی را برای راه اندازی موقعیت های فروش (Short) ترغیب کند.

اگرچه در کوتاه‌ مدت روند نزولی به نظر می‌رسد، اما سرمایه‌ گذاران بلند مدت نگران نیستند و همچنان به مواضع خود ادامه می‌دهند. داده‌های گلس‌نود نشان می‌دهد که عرضه بلند مدت بیت‌ کوین به بالاترین حد خود یعنی 14.52 میلیون بیت‌کوین، «معادل 75 درصد از عرضه در گردش» رسیده است.

در حالی که بازار ارزهای دیجیتال در کوتاه مدت شرایط بهتری داشتند، بازارهای سهام ایالات متحده همچنان در جایگاه قوی قرار دارند. میانگین صنعتی داوجونز برای 10 روز متوالی افزایش یافته است که طولانی‌ترین دوره آن از سال 2017 است. با این حال، ممکن است این هفته با مجموعه‌ای از گزارش‌های درآمدی کلیدی و تصمیم سیاست‌ گذاری فدرال رزرو در 26 جولای، اوضاع تغییر کند. مورد دوم همچنین می‌تواند بر شاخص دلار آمریکا (DXY) که در مسیر بهبود است، تأثیر بگذارد.

آیا سطوح حمایتی پایین تر می تواند خریداران بیت کوین و انتخاب آلتکوین ها را جذب کند؟ آیا قدرت در بازارهای سهام ایالات متحده، سقوط قیمت ارزهای دیجیتال را محدود می کند؟ بیایید نمودارها را تجزیه و تحلیل کنیم تا متوجه شویم.

شاخص S&P 500

شاخص SPX از 4578 در 19 ژوئیه کاهش یافت، اما یک نشانه مثبت این است که گاوها میدان را ترک نکرده اند. این نشان می دهد که خریداران با پیش بینی ادامه روند صعودی، موقعیت های خود را کاهش نمی دهند.

 

میانگین متحرک نمایی 20 روزه 4471 و شاخص قدرت نسبی (RSI) در منطقه اشباع خرید قرار دارند که نشان می دهد گاوها کنترل را در دست دارند. اگر قیمت از 4513 یا میانگین متحرک نمایی 20 روزه افزایش یابد، نشان می دهد که سطوح پایین تر همچنان خریداران را جذب می کند.

این چشم انداز شکست بالای 4578 را افزایش می دهد. سپس این شاخص می تواند به 4650 و در نهایت به 4800 صعود کند.

اگر قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه برسد، این دیدگاه مثبت نفی خواهد شد. این می تواند شرایط را برای سقوط به میانگین متحرک ساده 50 روزه 4336 فراهم کند.

شاخص دلار آمریکا (DXY)

شاخص دلار آمریکا در 18 جولای به شدت افزایش یافت و به بالای سطح شکست 100.82 در 20 جولای بازگشت. این نشان می دهد که شکست زیر 100.82 ممکن است یک تله خرسی بوده باشد.

قیمت به میانگین متحرک نمایی 20 روزه رسیده است که سطح مهمی است و باید مراقب آن بود. اگر قیمت به شدت از آن کاهش یابد و به زیر 99.57 سقوط کند، ممکن است روند نزولی از سر گرفته شود. سپس ممکن است شاخص به 97.50 سقوط کند.

در عوض، اگر قیمت به بالای میانگین متحرک نمایی 20 روزه برسد، نشان می دهد که گاوها به میدان بازگشته اند. سپس ممکن است شاخص به SMA 50 روزه (102.66) و متعاقباً به خط روند نزولی صعود کند.

بیت کوین (BTC)

گاوهای بیت کوین دوباره قیمت را به بالای میانگین متحرک نمایی 20 روزه (29957 دلار) در 23 جولای رساندند، اما سایه بلند روی کندل، فروش قوی در سطوح بالاتر را نشان می دهد.

فروش در 24 جولای تشدید شد و قیمت به زیر سطح حمایت قوی 29500 دلاری که در چند روز گذشته حفظ شده بود سقوط کرد. جفت BTC/USDT به SMA 50 روزه (29021 دلار) کاهش یافته است، که یک سطح بسیار مهم برای زیر نظر گرفتن است.

همچنین بخوانید : واچ لیست ارز دیجیتال این هفته | تحلیل 5 ارز برتر با نوسان بالا (2 مرداد 1402)

اگر قیمت از سطح فعلی افزایش یابد و از میانگین متحرک نمایی 20 روزه بالاتر رود، نشان می دهد که شکست ممکن است یک تله خرسی بوده باشد. سپس با خرید بیت کوین این جفت ممکن است تا 31000 دلار افزایش یابد.

برعکس، اگر کاهش قیمت ادامه یابد و به زیر SMA 50 روزه سقوط کند، نشان می دهد که گاوها تسلیم شده اند. این جفت ممکن است به 27500 دلار و بعداً به 26000 دلار سقوط کند.

اتریوم (ETH)

اتریوم در 23 جولای از SMA 50 روزه (1852 دلار) جهش کرد و گاوها سعی کردند قیمت را به بالای میانگین متحرک نمایی 20 روزه (1888 دلار) برسانند، اما خرس ها موضع خود را حفظ کردند.

خرس ها در تلاش هستند تا قیمت را به زیر SMA 50 روزه بکشانند و حفظ کنند. اگر آنها موفق به انجام این کار شوند، جفت ETH/USDT می تواند اصلاح بیشتری را به سمت 1700 دلار آغاز کند. چنین سقوطی نشان می دهد که این جفت ممکن است برای مدتی طولانی در محدوده 1626 تا 2000 دلار باقی بماند. نوسانات قیمت در این محدوده احتمالاً تصادفی و بی ثبات است.

اگر قیمت از میانگین متحرک 50 روزه عقب نشینی کند و از میانگین متحرک نمایی 20 روزه بالاتر برود، خرید اتریوم در سطوح پایین تر را پیشنهاد می کند. این ممکن است شرایط را برای افزایش احتمالی تا 2000 دلار باز کند. حرکت پرطرفدار بعدی احتمالاً با شکست بالای 2000 دلار یا زیر 1626 دلار آغاز خواهد شد.

ریپل (XRP)

ریپل پس از اینکه نتوانست بالا قیمت 0.83 دلار در 19 و 20 ژوئیه نوسان داشته باشد، به سمت متحرک نمایی 20 روزه (0.67 دلار) کاهش یافته است.

اگر گاوها بخواهند روند صعودی را حفظ کنند باید با خرید ریپل با قدرت از متحرک نمایی 20 روزه محافظت کنند. اگر قیمت با قدرت از این سطح بازگردد، جفت XRP/USDT ممکن است در کوتاه مدت محدوده ای را تشکیل دهد.

سطح حمایت در جهت نزولی می تواند 0.66 دلار و سطح مقاومت در روند صعودی 0.86 دلار است. اولین نشانه قدرت رالی صعودی، بسته شدن قیمت بالاتر از مقاومت 0.86 دلار خواهد بود.

برعکس، اگر قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه برسد، نشان می دهد که گاوها به سمت خروج هجوم می آورند. این می تواند فروش بیشتری را به خود جلب کند و این جفت ممکن است تا سطح شکست 0.56 دلار سقوط کند.

بایننس کوین (BNB)

گاوها نتوانستند بایننس کوین را به بالای میانگین متحرک نمایی 20 روزه (243 دلار) در چند روز گذشته برسانند. این امر باعث فروش سنگین خرس‌ها شد که در تلاشند قیمت را به زیر حمایت مثلث متقارن برسانند.

اگر آنها موفق شوند، نشان می دهد که عدم اطمینان بین گاوها و خرس ها به نفع فروشندگان ایجاد شده است.

سپس جفت BNB/USDT می تواند تا سطح حمایت بحرانی در 220 دلار کاهش یابد. این سطح احتمالاً خرید تهاجمی گاوها را جلب می کند. اگر قیمت با قدرت از 220 دلار بازگردد، نشان می‌دهد که این جفت ممکن است برای مدتی نوسانات رنج داشته باشد.

احتمال دیگر این است که قیمت از خط حمایت مثلث دوباره افزایش یابد. در این صورت، بایننس کوین ممکن است چند روز دیگر در این الگو نوسان داشته باشد. خریداران با خرید بایننس کوین باید برای نشان دادن بازگشت روند صعودی، قیمت را به بالای مثلث برسانند.

کاردانو (ADA)

کاردانو شاهد نبرد سختی بین گاوها و خرس‌ها در نزدیکی میانگین متحرک نمایی 20 روزه (0.31 دلار) بوده است.

حرکت میانگین متحرک نمایی 20 روزه و RSI نزدیک به منطقه خنثی، مزیت واضحی به خریداران و فروشندگان نمی دهد. اگر قیمت به زیر 0.30 دلار سقوط کند، این عدم اطمینان به نفع خرس‌ها متمایل خواهد شد و می تواند قیمت را تا خط روند صعودی کاهش دهد.

در مقابل، اگر خریداران با خرید کاردانو قیمت را به بالای 0.33 دلار برسانند، نشان می دهد که گاوها تسلط را در دست دارند. سپس جفت ADA/USDT می تواند به بالاترین حد روزانه 0.38 دلار در 14 جولای برسد. خرس ها احتمالاً از این سطح با قدرت دفاع می کنند.

دوج کوین (DOGE)

خرس‌ها تلاش کردند تا دوج کوین را به زیر سطح شکست 0.07 دلار در 22 جولای برسانند، اما گاوها موضع خود را حفظ کردند.

میانگین متحرک نمایی 20 روزه (0.07 دلار) شروع به افزایش کرده است و RSI در منطقه مثبت قرار دارد که نشان می دهد مسیر کمترین مقاومت به سمت صعود است. یک مقاومت جزئی در 0.08 دلار وجود دارد، جایی که انتظار می‌رود خرس‌ها دفاعی قوی داشته باشند.

اگر خریداران با خرید دوج کوین اجازه ندهند قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه برسد، احتمال صعود قیمت تا 0.10 دلار افزایش می یابد. اگر قیمت کاهش یابد و زیر 0.07 دلار بماند، این دیدگاه مثبت در کوتاه مدت باطل خواهد شد.

سولانا (SOL)

سولانا همچنان شاهد ذخیره سود توسط معامله گران کوتاه مدت است. این باعث شد که قیمت در 24 جولای به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه (23.73 دلار) برسد.

گاوها تلاش خواهند کرد تا حرکت نزولی را با قیمت 22.30 دلار متوقف کنند. اگر قیمت از این حمایت عقب نشینی کند، گاوها با خرید سولانا دوباره تلاش خواهند کرد تا مانع پیش رو را در 27.12 دلار از بین ببرند. اگر آنها بتوانند این کار را انجام دهند، جفت SOL/USDT ممکن است بالاترین قیمت 32.13 دلار در 14 ژوئیه را دوباره آزمایش کند.

از سوی دیگر، اگر قیمت به زیر 22.30 دلار سقوط کند، نشان می دهد که شکست بالای 27.12 دلار ممکن است یک تله گاوی باشد. سپس این جفت می تواند به SMA 50 روزه (19.80 دلار) سقوط کند. چنین حرکتی نشان می دهد که این جفت ممکن است برای مدتی بیشتر در محدوده بین 14 تا 27.12 دلار به نوسان ادامه دهد.

پالیگان (MATIC)

پالیگان در چند روز گذشته نزدیک به میانگین متحرک نمایی 20 روزه (0.74 دلار) معامله شده است. این نشان می دهد که گاوها از این سطح محافظت می کنند، اما در شروع بهبودی شکست خورده اند که بیانگر آن است خرس ها فشار خود را حفظ می کنند.

متحرک نمایی 20 روزه در حال کاهش است و RSI به زیر 50 رسیده است که نشان دهنده تعادل بین عرضه و تقاضا است. اگر قیمت به زیر SMA 50 روزه سقوط کند، این تعادل می تواند به نفع خرس ها متمایل شود. سپس جفت MATIC/USDT می تواند تا 0.60 دلار کاهش یابد.

برعکس، اگر قیمت از سطح فعلی افزایش یابد و به بالای 0.80 دلار برسد، نشان دهنده خرید ارز ماتیک در سطوح پایین تر خواهد بود. سپس ممکن است این جفت، بالاترین سطح محلی 0.89 دلار را مجدداً آزمایش کند. شکست بیش از این سطح می تواند نشان دهنده از سرگیری روند صعودی باشد.

منبع: کوین تلگراف

 

امتیاز به پست
لینک کوتاه :

اضافه کردن یک نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *