نوسانات خسته کننده بیت کوین ادامه دارد؟ آسانسوری به جهنم یا پله ای به بهشت

ضعف در روند قیمت بیت کوین نشان می دهد که تحلیلگران بیت کوین در مورد احتمال بازگشت به 20000 دلار بحث می کنند.

بیت کوین یک هفته کلیدی کلان را با نوسانات ضعیف آغاز می کند زیرا اقدامات BTC در سال 2023 مانند یک “سقف دو قلو” به نظر می رسد.

پس از بسته شدن ناامید کننده هفتگی زیر 26000 دلار، BTC/USD در حال تلاش برای گرفتن یک پیشنهاد قیمت در میان بازگشت به نوسانات پایین است.

تحلیلگران که از قبل رالی نزولی را پیش‌ بینی می‌کردند، همچنان به پیش‌ بینی پایین‌ترین سطح محلی جدید ادامه می‌دهند و شرایط نقدینگی به طور فزاینده‌ای از استدلال آنها حمایت می‌کند.

یکی از شاخص های داده های درون زنجیره ای نشان می دهد که بیت کوین در میان یک تغییر بزرگ مشابه با مارس 2020 است.

بازگشت به “ارزش منصفانه” همچنین ممکن است به واسطه شاخص قدرت نسبی بیت کوین (RSI) باشد، که تقریباً به طور کامل افزایش های سالانه خود را کاهش داده و به پایین ترین سطح خود از هفته اول ژانویه رسیده است.

کوین تلگراف نگاهی به این موضوعات و موارد دیگر در خلاصه هفتگی محرک های کلیدی قیمت BTC انداخته است.

الگو سقف دوقلو در چارت هفتگی بیت کوین

بسته شدن کندل هفتگی بیت کوین زیر خط روندهای کلیدی پیش از این انتظار می رفت، اما واقعیت ممکن است بدتر از آن باشد که بسیاری پیش بینی می کنند.

این نتیجه گیری معامله گر و تحلیلگر محبوب Rekt Capital است که هشدار داد بسته شدن کندل هفتگی بیت کوین زیر 26000 دلار “احتمالا” الگو سقف دوقلو را تایید می کند.

داده‌های TradingView نشان می‌دهند که این در حال حاضر به شکل دو سقف در سال 2023 است که دو بار قیمت 31000 را تست کرده و به 26000 دلار بازگشته‌ است.

ضعف قیمت بیت کوین اکنون به لطف آخرین بسته شدن، خطر ادامه رالی نزولی را در پی دارد.

Rekt Capital در بخشی از پست X نوشت: بسته شدن کندل هفتگی زیر 26000 دلار احتمالاً شکست سقف دو قلو را تأیید می کند.

تجزیه و تحلیل بیشتر نشان داد که 26000 دلار سطح حمایتی است که برای سه هفته متوالی حفظ شده است. بنابراین تصمیم گیری در مورد سرنوشت آن در بازه های زمانی هفتگی قابل توجه می باشد.

با وجود اینکه بیت کوین کمترین بسته شدن هفتگی خود را از ماه مارس نشان می دهد، چارتیست محبوب JT به دنبال کنندگان X گفت که هنوز امیدی برای خوش بینی وجود دارد. او به میانگین متحرک نمایی 200 هفته ای (EMA) نزدیک به 25600 دلار اشاره کرد.

او نوشت: “کندل این هفته یک اسپینینگ تاپ نزولی است که نشان دهنده عدم تصمیم گیری می باشد.“

همچنین بخوانید: توقف ضرب استیبل کوین ترا برای احیا لونا کلاسیک | USTC به یک دلار باز میگردد!

اما آنچه کاملاً قابل توجه است این است که سه کندل هفتگی گذشته با فاصله 400 دلاری از یکدیگر بسته شده اند! خبر خوب این است که قیمت بسیار بالاتر از 200 EMA هفتگی (25.6 هزار دلار) بسته شده است.

هدف بعدی پر کردن گپ 20 هزار دلار است؟

کاهش تدریجی بیت کوین بحثی را در مورد توانایی آن در تکرار رفتار نمودار کلاسیک ایجاد کرده است.

مثل همیشه بزرگ‌ ترین ارز دیجیتال برای “پر کردن شکاف‌ها” در بازارهای آتی CME تمرکز دارد که در آخر هفته‌ها و تعطیلات ظاهر می‌شوند.

بیت کوین اغلب شکاف ها و گپ ها را ظرف چند روز یا حتی چند ساعت پس از از سرگیری بازارهای آتی پر می کند، اما با گذشت زمان، برخی از آنها هنوز پر نشده اند. یک شکاف بزرگ در اطراف 20000 دلار در حال حاضر وجود دارد.

Rekt Capital در آخرین بروزرسانی یوتیوب خود در 6 سپتامبر توضیح داد: این تنها شکاف واقعی CME است که از نظر حرکت نزولی نسبت به سطوح قیمت فعلی داریم.

وی با اشاره به اینکه شکافی که اکنون پر شده از ژوئن 2022 بوده است، اکنون پس از عملکرد به عنوان حمایت و مقاومت در مقاطع مختلف از زمان ایجاد آن، به عنوان مقاومت عمل می کند.

این شکاف CME قبلاً چندین بار پر شده و به مقاومت جدیدی تبدیل شده است. او با اشاره به اینکه تکمیل الگو سقف دوقلو نیز به بازگشت به منطقه 20000 دلاری کمک می کند، اشاره کرد.

در چنین شرایطی، بیت کوین در یک محدوده نوسان دارد که شکاف 20000 دلاری و شکاف پر شده قبلی به ترتیب به عنوان حمایت و مقاومت عمل می‌کنند.

بیت کوین سابقه طولانی در ایجاد شکاف های آتی CME دارد. این شکاف ها دیر یا زود پر می شوند. اما هیچ تضمینی وجود ندارد که این کار را انجام دهند.

او با آپلود نموداری از شکاف های تاریخی، به گپ دیگری اشاره کرد که هنوز پر نشده است، این بار کمتر از 10000 دلار.

برای برخی از شما که مدت زیادی در حوزه ارزهای دیجیتال هستید، ممکن است شکاف 9.6 هزار دلاری از سپتامبر 2020 را به خاطر بیاورید. در آن زمان همه انتظار داشتند که این شکاف پر شود تا در نهایت بتوانند دوباره بیت کوین بخرند. حدس بزن چی شده؟ تا به امروز پر نشده است.

شکافی بین قیمت 20 تا 21 هزار دلار وجود دارد که هنوز پر نشده است. به نظر شما پر میشه؟ خوب همه چیز ممکن است. با این حال، تا زمانی که روند قیمت مشخص نشود، این فقط یک آرزو است.

نقدینگی تا سطح مارس افزایش یافته است!

همچنین پیش‌بینی‌ های نزولی قیمت BTC، به دلیل وضعیت کلی نقدینگی در بازارهای BTC/USD است.

سطوح نقدینگی یک شاخص رایج برای افرادی است که به معامله ارزهای دیجیتال می پردازند و به شما کمک می‌کند تا ببینید سطوح پیشنهادات و درخواست‌ها کجاست و چگونه توسط صاحبان آنها دستکاری می‌شوند.

در حال حاضر، یک اوردر بلاک قوی از نقدینگی در حدود 24000 دلار جمع آوری شده است.

هانی‌ باگر، کاربر مستعار X، با آپلود یکی از این نقشه ها، پیش‌ بینی کرد: «کاهش نقدینگی در زیر این سطح احتمال مناسبی به نظر می‌رسد».

همچنین بخوانید: پیش بینی قیمت فلوکی اینو در سال 2025 و تحلیل عملکرد Floki در آینده

در همین حال، در آخرین انتشار نقشه عرضه و تقاضا خود برای بزرگ‌ ترین صرافی جهانی Binance، منابع نظارتی زنجیره‌ای Material Indicators همچنان 24750 دلار را به عنوان یک سطح کلیدی برای نگه داشتن گاوها اعلام کرد.

در هر صورت، گاوها باید از کف 24750 دلار دفاع کنند تا پامپ دیگری را تجربه کنند. ایجاد یک کف پایین تر، شرایط را به نفع گاو ها تغییر می دهد.

داده های CPI رویداد مهم این هفته

پس از یک نوسانات آرام در ماه سپتامبر، چشم انداز اقتصاد کلان به عنوان منبع بالقوه نوسان دارایی های ریسک پذیر بازگشته است.

این هفته، شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) ایالات متحده، پیش از تصمیم گیری درباره نرخ بهره کلیدی توسط فدرال رزرو منتشر می شود.

منبع تفسیری مالی Kobeissi Letter در بخشی از تفسیر اولیه نوشت: “هفته قبل از نشست فدرال رزرو در سپتامبر”، با اشاره به اینکه «نوسانات زیادی» در پیش است.

در تاریخ 14 سپتامبر، CPI به خوبی به عنوان یک محرک نوسان قیمت برای بیت کوین شناخته شده است، اما داده های اخیر نتوانسته اند وضعیت موجود را برای مدت طولانی تغییر دهند.

با این وجود، فعالان بازار کریپتو، انتشار آن را در نقشه‌های راه خود گنجانده‌ اند، در حالی که این ارقام می‌توانند بر انتظارات بازار از اقداماتی که فدرال رزرو برای تعیین نرخ‌های بهره انجام خواهد داد، تأثیر بگذارد.

تصمیم بعدی آن در 20 سپتامبر خواهد بود، و طبق گفته ابزار FedWatch گروه CME، احساسات بیشتر به این سمت متمایل است که نرخ ها بدون تغییر باقی می مانند – یک امتیاز بالقوه برای دارایی های در معرض خطر، از جمله ارزهای دیجیتال.

از 11 سپتامبر، احتمال توقف در افزایش بیش از 90٪ بود.

بازگشت به مارس 2020

همانطور که کوین تلگراف در آخر هفته گزارش داد، یک شاخص درون زنجیره ای نشان می دهد که قیمت فعلی بیت کوین ممکن است مهم تر از آن چیزی باشد که معامله گران فکر می کنند.

UTXOs in Loss که تعداد خروجی‌های تراکنش مصرف‌ نشده (UTXO) از تراکنش‌های زنجیره‌ای با ارزش کمتر از زمان خرید را اندازه‌ گیری می‌کند، در بالاترین سطح خود از مارس 2020 قرار دارند.

همانطور که توسط شرکت تجزیه و تحلیل زنجیره ای Glassnode اشاره شده است، UTXOs مقدار بیت کوین های در ضرر را اندازه گیری نمی کند، بلکه تعداد UTXO های درگیر را اندازه گیری می کند.

با این وجود، یک بروزرسانی تحقیقاتی از پلتفرم تحلیل زنجیره‌ای CryptoQuant هشدار داد که بیت‌ کوین ممکن است با یک رویداد «قوی سیاه» مشابه رویدادی که باعث کاهش 60 درصدی قیمت بیت‌ کوین در سه سال پیش شد، مواجه باشد.

«با توجه به اینکه سطح فعلی شاخص‌های «UTXOs در ضرر» منعکس‌ کننده رویداد Black Swan یا همان قو سیاه بین مارس و آوریل 2020 (به دلیل ویروس کرونا) است.

منبع: کوین تلگراف

امتیاز به پست
لینک کوتاه :

اضافه کردن یک نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *