بررسی داده‌های تاریخی: بعد از هاوینگ ۲۰۲۴ چه اتفاقی برای بیت کوین می‌افتد؟

بررسی داده‌های تاریخی: بعد از هاوینگ ۲۰۲۴ چه اتفاقی برای بیت کوین می‌افتد؟Reviewed by Shamohsen on Jul 11Rating: 4.0

در حالی که کمتر از یک سال تا چهارمین هاوینگ بیت کوین باقی مانده، گمانه‌زنی‌ها در مورد اینکه آیا در این دوره هم مشابه رویدادهای قبلی، شاهد یک روند صعودی خواهیم بود یا نه، آغاز شده است. با بررسی داده‌های تاریخی متوجه می‌شویم که عملکرد قیمت بیت کوین قبل و بعد از رویدادهای هاوینگ قبلی تقریباً یکسان بوده است.

 

با توجه به عوامل اساسی اقتصادی، رویدادهای هاوینگ با کاهش عرضه جدید یک دارایی، اثرات مثبتی بر عملکرد قیمت آن دارند. برای مثال، آخرین هاوینگ بیت کوین در اواسط ماه می ۲۰۲۰ بود که پس از آن، در یک و نیم سال آینده، یک چرخه صعودی قابل‌توجه برای این ارز دیجیتال آغاز شد که قیمت آن را در نوامبر ۲۰۲۱ به ۶۹ هزار دلار رساند.

وضعیت پس از هاوینگ سال ۲۰۱۶ هم مشابه بود؛ به طوری که قیمت بیت کوین در دسامبر ۲۰۱۷ به اوج ۲۰ هزار دلاری خود رسید.

 

 

همانطور که در نمودار بالا مشاهده می‌شود، عملکرد بیت کوین قبل و بعد از دو هاوینگ گذشته تقریباً یکسان بوده است.

همه چیز با یک چرخه صعودی یک‌ونیم الی دو ساله شروع می‌شود و به دنبال آن، شاهد اصلاحات گسترده و معاملات جانبی هستیم. بر اساس این آمار، بیت کوین پس از بازار نزولی تقریبا ۴۰۰ روزه اخیرش که در سال گذشته با کاهش قیمت آن به زیر ۱۶ هزار دلار به اوج خود رسید، در حال حاضر به پایین‌ترین سطح چرخه خود رسیده است.

با این حال، کارشناسان مالی همیشه می‌‌‌گویند که عملکرد یک دارایی در گذشته نباید مبنایی برای پیش‌بینی قیمت آن در آینده باشند. کوین‌بیس هم در گزارش اخیر خود همین ادعا را دارد و بیان می‌کند که اثرات هاوینگ آتی آینده هنوز مشخص نیست – عمدتاً به دلیل عوامل کلان اقتصادی و عدم اطمینان نظارتی.

با این حال، لازم به ذکر است که قبل از هاوینگ سال ۲۰۲۰ هم گزارش‌های مشابهی وجود داشت که ادعا می‌کردند سرمایه‌گذاران نباید انتظار رشد قابل‌توجهی را داشته باشند، که اینطور نبود. با این وجود، پیش‌بینی عملکرد آینده BTC هنوز دشوار است.

 

منبع: کریپتوپوتیتو

 

 

امتیاز به پست
لینک کوتاه :

اضافه کردن یک نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *