پرواز قیمت بیت کوین به 28 هزار دلار؟ بیت کوین چه زمانی از طولانی ترین بازار نزولی خود خارج می شود؟

قیمت بیت کوین پس از پیروزی Grayscale در برابر SEC به 28 هزار دلار جهش کرد، اما این به معنای پایان روند نزولی نیست!

قیمت بیت کوین واکنش مثبتی به پیروزی بزرگترین مدیر سرمایه گذاری دارایی های دیجیتال، Grayscale Investments در برابر کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) نشان داد.

دادگاه تجدیدنظر تصمیم SEC را برای توقف تبدیل تراست بیت کوین گری اسکیل به صندوق قابل معامله در بورس (ETF) پس از ارزیابی مجدد پیشنهاد اولیه آن رد کرد.

هدف بعدی بیت کوین 30 هزار دلار است یا 25 هزار دلار؟

شرکت‌کنندگان کریپتو در ایالات متحده و در کل جهان با نا امیدی همچنان منتظر SEC هستند تا اولین ETF بیت کوین را تایید کند. وقتی صحبت از پذیرش رایج ارزهای دیجیتال به میان می آید، ETF ها قدرت زیادی دارند. آنها راهی برای سرمایه گذاران معمولی هستند تا به بازار ارزهای دیجیتال ورود پیدا کنند.

علیرغم پیروزی Grayscale، راه رسیدن به اولین تایید یک ETF اسپات بسیار نامشخص است و این تصمیم در دست SEC است، که انتظار می رود در مورد هفت پیشنهاد دیگر تصمیم گیری کند که مهلت آنها تنها یک هفته دیگر است.

در 1 سپتامبر، Bitwise، یک شرکت سرمایه گذاری، از سرنوشت پیشنهاد ETF بیت کوین خود مطلع خواهد شد. BlackRock، VanEck، Fidelity، Invesco و WisdomTree همگی منتظر حکم SEC برای وجوه خود هستند – همانطور که در پرونده های SEC متعدد نشان داده شده است تا تاریخ 2 سپتامبر پیش بینی شده است. به طور همزمان، Valkyrie منتظر پاسخ SEC در مورد درخواست آن تا 4 سپتامبر است.

در همین حال، پس از تثبیت ضررهای ماه اوت در حدود 26000 دلار و حمایت اصلی در 25000 دلار، قیمت بیت کوین به دنبال حکم دادگاه تجدید نظر به 30000 دلار افزایش یافت.

بزرگترین ارز دیجیتال دیروز با مقاومت مهم در 28000 دلار برخورد کرد که دو شاخص میانگین متحرک نمایی 50 روزه (EMA) (قرمز) و متحرک نمایی 100 روزه (آبی) آن را همراهی کردند. اگرچه بیت کوین با افزایش 5.2 درصدی به 27420 دلار رسیده است، اما بیت کوین از بالاترین سطح هفتگی 28280 دلار اصلاح شده است.

اگر سرمایه‌ گذاران به خرید بیت کوین پیش از صعود مورد انتظار به بالای 30000 دلار ادامه دهند، مسیری که کمترین مقاومت را داشته باشد، صعودی خواهد بود.

همچنین بخوانید : تحلیل 5 ارز برتر هفته برای ترید با نوسان بالا (6 شهریور 1402)

شاخص واگرایی میانگین متحرک (MACD) چشم انداز صعودی را با سیگنال خرید تقویت کرد. معامله گرانی که با این اندیکاتور حرکت می کنند، زمانی که خط MACD آبی رنگ بالای خط سیگنال قرمز قرار می گیرد، خرید می کنند.

اگر سرمایه گذاران به رشد ناگهانی از 26000 دلار به 28230 دلار اعتماد نکنند، ممکن است بخواهند منتظر بمانند تا قیمت بیت کوین یک شکست بالاتر از مقاومت تلاقی حدود 28000 دلار را تایید کند. چنین حرکتی موجب می شود تا سرمایه گذاران از صعود بیت کوین به 30 هزار دلار مطمئن تر شوند.

با در نظر گرفتن ساختار ضعیف بازار، سرمایه گذاران باید برای اصلاح قابل قبولی به 26000 دلار و احتمالاً 25000 دلار آماده شوند. در عین حال، سپتامبر ممکن است ماه آسانی برای قیمت بیت کوین نباشد، به خصوص اگر فدرال رزرو در ایالات متحده دوباره نرخ بهره را افزایش دهد.

همچنین این امکان وجود دارد که SEC پیشنهادهای ETF را به صورت یکجا تأیید کند یا تصمیم گیری را به تاریخ بعدی موکول کند. نتیجه اول برای قیمت BTC بسیار صعودی خواهد بود در حالی که دومی ممکن است بازار را در رکود نگه دارد و احتمالاً شرایط را برای ضرر تا 20000 دلار فراهم کند.

یک بازار نزولی بی پایان برای بیت کوین

قیمت بیت کوین پس از رسیدن به بالاترین سطح تاریخ به بیش از 67000 دلار در اواخر نوامبر 2021، تحت تأثیر خرس ها باقی مانده است. در واقع، این طولانی ترین بازار نزولی در تاریخ بیت کوین است، زیرا بیش از 490 روز ادامه داشته است.

اگرچه دلایل متعددی برای این امر وجود داشت، اما باید توجه داشت که بازار نزولی ممکن است به این زودی ها به پایان نرسد. چراکه برای خروج BTC از بازار نزولی و ثبت رشد عظیم، محرکی لازم باشد.

همچنین بخوانید : بیت کوین مانند یک “فیل حبس شده در اتاق” است! پرواز بیت کوین به ماه کی اتفاق می افتد؟

بیت کوین چرخه هایی را طی می کند. این چرخه ها دارای یک دوره صعود، اصلاح بزرگ، انباشت و صعود مجدد هستند. با این حال، طول هر چرخه یکسان نیست. مایکل ون دی پاپ، بنیانگذار و مدیرعامل MN Trading، در توییت اخیر خود به این موضوع اشاره کرد.

بازار نزولی کنونی از جهات خاصی با آنچه در سال 2015 دیده شد قابل مقایسه است. دوره ای از نوسانات رنج قیمت عموماً علاقه به دارایی ها را کاهش می دهد. این از نگاهی به داده های درون زنجیره ای بیت کوین مشهود بود.

در طول بازار نزولی، تعداد تراکنش‌های نهنگ‌ها و همچنین حجم معاملات BTC کاهش یافته است.

این در حالی است که قیمت آن پایین بود، پذیرش بیت کوین در حال افزایش است. به عنوان مثال، BlackRock اخیرا دومین سهامدار بزرگ در چهار شرکت برتر استخراج بیت کوین شد.

نه تنها این، بلکه همانطور که قبلاً گزارش شد، MicroStrategies خرید اضافی 467 بیت کوین را اعلام کرد و دارایی های تحت مدیریت شرکت را به 152800 واحد افزایش داد.

در حالی که قیمت بیت کوین نزولی بود، عرضه آن در صرافی ها کاهش یافت و عرضه آن در خارج از مبادلات افزایش یافت. علاوه بر این، تعداد کل دارندگان BTC نیز به طور مداوم افزایش یافت که نشان دهنده افزایش انباشت است.

این به وضوح نشان دهنده افزایش پذیرش بیت کوین نه تنها توسط سرمایه گذاران نهادی، بلکه سرمایه گذاران خرد نیز بود.

با این حال، اگر تغییرات قیمت نهایی در نظر گرفته نشود، ممکن است سرمایه گذاران مجبور باشند مدت بیشتری منتظر بمانند تا بیت کوین به بالاترین حد خود برسد. احتمالا هاوینگ بیت کوین در سال 2024 می تواند به عنوان یک محرک عمل کند.

در آخرین هاوینگ ماه مه 2020، سکه چند ماه طول کشید تا رالی گاوی خود را آغاز کند. بنابراین، اگر تاریخ را باور کنیم، رالی صعودی بعدی BTC ممکن است نزدیک نباشد.

منبع: کوین گیپ

 

امتیاز به پست
لینک کوتاه :

اضافه کردن یک نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *