علت ریزش قیمت بیت‌کوین چیست؟ بررسی 3 دلیل اصلی

قیمت بیت‌کوین امروز کاهش یافته است زیرا یک تغییر احساسات سریع در بازار موجی از نقدینگی‌ها را به راه انداخت.

قیمت بیت‌کوین در 22 مارس به 62570 دلار به پایین‌ترین حد یک روزه رسید.

به نظر می‌رسد شتاب رالی صعودی که بیت‌کوین را به سمت بالاترین رکورد جدید تاریخ 73,835 دلار در 14 مارس سوق داد، در حال کاهش است.

بیت‌کوین

علاوه بر تاثیر ادامه جریان خروجی از ETF های بیت کوین بر قیمت بیت کوین، این ارز دیجیتال پیشگام با مشکل دیگری نیز مواجه است: تقویت شاخص دلار آمریکا.

بیایید نگاهی دقیق تر به عوامل موثر بر قیمت بیت کوین امروز بیندازیم.

بالا رفتن شاخص دلار آمریکا (DXY)

شاخص دلار آمریکا (DXY)، معیاری که عملکرد دلار آمریکا را در برابر ارزهای برتر جهان ردیابی می‌ کند، پس از داده‌ های قوی اقتصادی از ایالات متحده، از پایین‌ ترین حد خود در 21 مارس یعنی 102.79 به ارزش فعلی 103.97 با 1.3 درصد افزایش یافته است.

داده‌ های PMI نشان می‌ دهد که ادامه فعالیت‌ های اقتصادی در بخش خصوصی و افزایش فشارهای قیمت توسط نهاد ها، دلایلی را برای شروع بهبود شاخص DXY ایجاد کرد.

بیت‌کوین

بهبود دلار همچنین به کاهش مطالبات اولیه بیکاری نسبت داده شده است که در هفته منتهی به 16 مارس به 210000 کاهش یافت.

از نظر تحلیل تکنیکال، به نظر می رسد که شاخص دلار آمریکا بیش از 0.6 درصد افزایش یابد تا یک الگوی بهبود کلاسیک V شکل به سمت اوج های سال 2024 به بالای 104 برسد.

جریان منفی ETF های اسپات بیت‌کوین

21 مارس، چهارمین روز متوالی خروج سرمایه از صندوق‌های نقدی قابل معامله در بورس بیت‌کوین (ETF) بود که طولانی‌ترین دوره از زمان شروع معاملات آنها در 11 ژانویه بود.

بر اساس داده‌های BitMEX Research، بیش از 538.8 میلیون دلار بیت‌کوین در 21 مارس از صندوق GBTC گری اسکیل خارج شد.

صندوق IBIT بلک راک با ورود 233 میلیون دلاری روبرو شد که دومین روز بزرگ این صندوق است. Fidelity’s Bitcoin ETF FBTC تنها حدود 2.9 میلیون دلار ورودی داشت.

این منجر به خروج خالص از ETF‌های بیت‌کوین به 93 میلیون دلار شد.

تحقیقات BitMEX گفت:

ما اکنون چهار روز پیوسته خروج خالص داشته‌ایم.

ادامه جریان‌های خالص خروجی از صندوق‌های ETF بیت‌کوین و فشار فروش که BTC با آن مواجه است به دلیل خروجی‌های بزرگ GBTC است.

بسیاری از سرمایه‌گذاران وجوه خود را در GBTC قبل از تبدیل آن به ETF اسپات داشتند و اکنون سرمایه‌گذاری‌های خود را بازخرید می‌کنند یا به گزینه‌های ارزان‌تر می‌روند.

انحلال سفارشات خرید (Long) بیت کوین 

به نظر می‌رسد یک حرکت شدید در بازار آتی بیت‌کوین دلیلی برای کاهش سریع قیمت بوده است. زمان انحلال سفارشات خرید (Long) با کاهش شدید قیمت ارز دیجیتال پیشگام همزمان شد.

داده‌های Coinglass نشان می‌دهد که بیش از 53 میلیون دلار در موقعیت‌های خرید BTC در 24 ساعت گذشته نقد شده است. مجموع انحلال‌ها در سراسر بازار کریپتو به 250 میلیون دلار رسید که 173 میلیون دلار انحلال معاملات خرید بیت‌کوین بود.

به طور معمول، انحلال سفارشات خرید (Long) زمانی اتفاق می افتد که قیمت دارایی مورد معامله افت ناگهانی داشته باشد.

این به این دلیل است که معامله گرانی که نسبت به دارایی صعودی بودند و موقعیت های خرید باز کرده بودند، از زمانی که بازار برخلاف پیش بینی آنها حرکت کرده است، با ضرر مواجه می شوند.

بر اساس داده‌ های بلاک چین و پلتفرم اطلاعاتی Glassnode، تعداد بیت‌ کوین‌ های منتقل شده به صرافی‌ ها در 21 مارس افزایش یافت.

افزایش جریان ورودی ارز برای یک دارایی خاص نشان دهنده افزایش فشار فروش در بازار است.

با افزایش تعداد بیت کوین ارسال شده به کیف پول های صرافی شناخته شده، به نظر می رسد که سرمایه گذاران در حال کسب سود با قیمت های فعلی هستند که رکود فعلی قیمت را توضیح می دهد.

منبع: کوین تلگراف

5/5 - (1 امتیاز)
لینک کوتاه :

اضافه کردن یک نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *