رویداد جنجالی هاوینگ بیت کوین 2024 انجام شد! کاهش قیمت بیت کوین یا پرواز به اوج جدید؟

بیت کوین در چهارمین رویداد هاوینگ خود، پس از ارسال 840000 مین بلاک با موفقیت، پاداش استخراج را دوباره به نصف کاهش داد.

این رویداد باعث شده که جامعه کریپتو با اشتیاق منتظر آینده قیمت بیت‌ کوین باشد و برخی کارشناسان پیش‌ بینی می‌کنند که قیمت به زودی به 250 هزار دلار می‌رسد.

طبق داده‌های CoinMarketCap که در این مقاله استفاده شده، قیمت بیت کوین در حال حاضر 64200 دلار است که در 24 ساعت گذشته 3.45 درصد افزایش یافته است.

از امروز به بعد

ماینرهای بیت کوین 3.125 بیت کوین به ازای هر بلاک استخراج شده دریافت خواهند کرد که کمتر از پاداش 6.25 بیت کوین قبلی است.

این یک فرآیند برنامه‌ریزی شده در پروتکل بیت کوین است که هر 210000 بلاک استخراج می‌شود، که تقریباً هر چهار سال یکبار اتفاق می‌افتد.

سه هاوینگ قبلی بیت کوین به ترتیب در سال‌های 2012، 2016 و 2020 اتفاق افتاد که منجر به کاهش قابل توجه پاداش‌های استخراج در طول زمان شد.

اولین هاوینگ بیت کوین در سال 2012 رخ داد که پاداش استخراج یک بلاک از 50 به 25 بیت کوین کاهش یافت.

هدف اصلی پشت رویداد هاوینگ بیت کوین، مدیریت کمبود و تنظیم عرضه تورمی بیت کوین است که این مکانیسم توسط بنیانگذار مستعار بیت کوین تحت عنوان ساتوشی ناکاموتو در کد قرار داده شده است.

با کاهش پاداش استخراج، این فرآیند به طور موثر سرعت ایجاد بیت کوین جدید را کاهش می‌دهد و این رویداد تقریباً تا سال 2140 که تمام بیت کوین استخراج می‌شود، ادامه خواهد داشت.

هاوینگ

تاثیر رویداد هاوینگ بر قیمت بیت کوین 

زمان می‌تواند تاثیر هاوینگ 2024 بر قیمت بیت کوین را نشان دهد. تاریخ نشان می‌دهد که بعد از هر سه هاوینگ قبلی، قیمت بیت کوین

در چند ماه اول ممکن است در یک محدوده رنج نوسان داشته یا سقوط‌هایی را تجربه کند، اما یک سال بعد به طور قابل توجهی افزایش یافته و اوج‌های تاریخی جدیدی را به ثبت رسانده است.

اما همانطور که سرمایه‌گذاران می‌دانند، عملکرد گذشته نمی‌تواند به تنهایی نتایج آینده را پیش‌بینی کند.

آدام مورگان مک کارتی، تحلیلگر تحقیقاتی در Kaiko، تأکید می‌کند که اهمیت هاوینگ هنوز مشخص نیست.

او بیان می‌کند که ما نمی‌توانیم پیش‌بینی کنیم که آیا باز هاوینگ به اندازه سه هاوینگ قبلی مهم است یا نه.

برای مثال

در زمان هاوینگ آخرین بیت کوین در ماه مه 2020، قیمت بیت کوین حدود 8,602 دلار بود و تقریباً هفت برابر شد و به نزدیکی 56,705 دلار در ماه مه 2021 رسید.

قیمت بیت کوین یک سال پس از ژانویه 2016 و هاوینگ بیت کوین تقریباً چهار برابر شد، که نشان می‌دهد افزایش قابل توجهی در مقایسه با اولین هاوینگ بیت کوین در نوامبر 2012 رخ داده بود.

کارشناسانی مانند مک کارتی تأکید می‌کنند که سایر شرایط بازاری نیز به این بازدهی کمک کرده‌اند.

هاوینگ فعلی هم پس از یک سال افزایش قوی بیت کوین به دست آمده است. از زمان جمعه شب، قیمت بیت کوین در محدوده 64 هزار دلار نوسان دارد.

که این رقم در مقایسه با بالاترین رقم 73,750 دلاری که در ماه گذشته ثبت شده بود، کاهش یافته است. با این حال، همچنان دو برابر قیمت دارایی نسبت به سال گذشته است.

بخش قابل توجهی از رشد اخیر بیت کوین به موفقیت اولیه روش جدیدی برای سرمایه‌گذاری در این دارایی اختصاص داده شده است.

که ETF های اسپات بیت کوین نام دارند و تنها در ماه ژانویه توسط رگولاتورهای ایالات متحده تایید شده‌اند.

یک گزارش تحقیقاتی از مدیر صندوق رمزنگاری Bitwise نشان می‌دهد که این ETF‌های اسپات بیت کوین که مخفف صندوق‌های قابل معامله در بورس هستند، 12.1 میلیارد دلار ورودی در سه ماهه اول را داشته‌اند.

رایان راسموسن، تحلیلگر ارشد تحقیقات ارزهای دیجیتال، توقع دارد که قیمت بیت کوین در 12 ماه آینده عملکرد قوی داشته باشد. او تأکید می‌کند که برخی پیش‌بینی‌ها به 400000 دلار می‌رسد.

اما تخمین اجماع به محدوده 100000 تا 175000 دلار نزدیک‌تر است.

هاوینگ

سایر کارشناسان بر احتیاط تاکید می کنند و به این امکان اشاره می کنند که این دستاورد ها قبلاً محقق شده است.

در یادداشت تحقیقاتی روز چهارشنبه، تحلیلگران JPMorgan اظهار داشتند که انتظار ندارند شاهد افزایش قیمت بعد از هاوینگ باشند

زیرا این تاثیر این رویداد قبلاً در قیمت بیت کوین اتفاق افتاده است. اشاره شده است که بازار هنوز در شرایط اشباع خرید است و براساس تحلیل آنها از معاملات آتی بیت کوین، انتظار افزایش قیمت وجود ندارد.

نظر شما چیست؟ در حال حاضر که هاوینگ چهارم بیت کوین انجام شده است، قیمت آن بالا می رود یا ریزش دیگری در راه است؟ نظر خود را در بخش دیدگاه ها با ما به اشتراک بگذارید!

5/5 - (1 امتیاز)
لینک کوتاه :

اضافه کردن یک نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *