بیت کوین به عنوان اولین مولد برق بسیار زیاد در جهان

بیت کوین به عنوان اولین مولد برق بسیار زیاد در جهانReviewed by on Jul 10Rating: 4.0

به یک معنا، بیت کوین با ذخیره انرژی و ایجاد ارزش اضافی در طول زمان به تولید انرژی بیش از حد واحد می رسد.

یک مولد برق “بیش از حد واحد” یا همان انرژی زیاد (مشابه مفهوم ماشین حرکت دائمی) یک دستگاه فرضی است که انرژی بیشتری از آنچه برای راه اندازی آن لازم است تولید می کند. اگرچه در این زمینه اختلاف نظر کمی وجود دارد، اما جریان اصلی اتفاق نظر علمی این است که تولید برق بیش از حد واحد غیرممکن است، زیرا قانون اول ترمودینامیک را به چالش می کشد .

بر اساس این قانون، انرژی می تواند از شکلی به شکل دیگر تغییر شکل دهد، اما مقدار کل انرژی در یک سیستم بسته ثابت می ماند. این اصل از مشاهدات تجربی مشتق شده است و از طریق آزمایش ها و چارچوب های نظری متعدد تأیید شده است. در عمل، این بدان معناست که انرژی نه می تواند “از هیچ” ایجاد شود و نه خود به خود ناپدید شود. به اشکال مختلف مانند انرژی مکانیکی، حرارتی، الکتیکی، شیمیایی و هسته ای وجود دارد. این اشکال می توانند به یکدیگر تبدیل شوند، اما مقدار کل انرژی در طول فرآیند ثابت می ماند .

با این حال، توجه به این نکته مهم است که قانون بقای انرژی در سیستم های بسته یا ایزوله که در آن هیچ منبع انرژی خارجی درگیر نیست، اعمال می شود. در سیستمهای باز، مانند سیستم هایی که با محیط اطراف خود در تعامل هستند، انرژی میتواند با محیط مبادله شود که منجر به تغییر در انرژی کل سیستم میشود. برای طرفداران، ترفند پشت مفهوم مولد برق بیش از حد واحد این است که در واقع قانون بقای انرژی را زیر پا نمی گذارد. در ظاهر، به نظر می رسد که یک سیستم بسته است (یعنی سیستمی که خود را نیرو می دهد و به کار خود ادامه می دهد و همچنین انرژی اضافی تولید می کند). اما بسیاری از کسانی که معتقدند چنین اختراعی امکان پذیر است، ادعا نمی کنند که این دستگاه از هیچ انرژی تولید می کند. آنها ادعا میکنند که وقتی دستگاه راه اندازی میشود، میتواند انرژی را از یک منبع اثبات نشده جذب کند و سپس از آن انرژی برای کارکرد خود برای همیشه استفاده کند و همچنین انرژی اضافی را برای استفاده برای اهداف مفید دیگر فراهم کند.

آیا چنین مولد هایی واقعی هستند؟

تئوری های توطئه در مورد سرکوب دستگاههای بیش از حد وحدت نشان میدهد که نهادهای قدرتمند مانند دولتها، شرکتها و شرکتهای انرژی، به دلیل منافع اقتصادی، تمایل به حفظ قدرت و کنترل، نگرانی های امنیت ملی، ثبت اختراع، فعالانه از توسعه و انتشار چنین فناوری هایی جلوگیری میکنند. و مسائل حقوقی و سایر دلایل مرتبط. اگر تئوری های توطئه درست باشند، این فناوری ها میتوانند سرکوب شوند زیرا برای محافظت به اشخاص ثالث متکی هستند. به عنوان مثال، مخترعان معمولاً برای ثبت اختراع ثبت میکنند، با این فرض که قانون ثبت اختراع که توسط دولتها اجرا میشود، آنها را قادر میسازد تا از اختراعات خود بدون ترس از سرقت یا بهره برداری توسط بازیگران بد، درآمد کسب کنند.

با این حال، دولت ها از مردم تشکیل شده اند و مردم در معرض رشوه، اخاذی، اجبار و تعصبات شخصی خودشان و همچنین بسیاری از تأثیرات دیگر هستند. وجه مشترک اعتماد است. اگر باید به شخص ثالث اعتماد کنید، مشمول صداقت، توانایی و منابع آن شخص هستید.

بیت کوین را وارد کار کنید، یک کاربر منحصر به فرد انرژی

بیت کوین را وارد کنید: اولین کشف تکنولوژیک در تاریخ بشر که به طور خاص برای مقاومت در برابر خشونت و عدم انگیزه آن طراحی شده است . شبکه بیت کوین در درجه اول باقی مانده است زیرا تنها راه برای حمله به آن این است که آن را علیه خودش قرار دهد. اما شبکه بیت کوین ضد شکنندگی است:

هر چه سخت تر مورد حمله قرار گیرد، قویتر می شود و این شامل حملات علیه خودش نیز می شود! تنها راه عملی برای شکست آن از طریق یک حمله 51 درصدی است و تا به امروز، هرگز مورد موفقیت آمیزی علیه شبکه بیت کوین انجام نشده  است. در واقع، چنین حمله ای آنقدر سخت و پرهزینه است که مهاجمان بالقوه با اختصاص منابع مشابه به استخراج و صرف صادقانه بیت کوین سود بیشتری خواهند برد.

در نتیجه این ضد شکنندگی، شبکه بیت کوین ثابت کرده است که روشی بسیار قابل اعتماد برای تبدیل انرژی به ارزش ذخیره شده است. به یک معنا، بیت کوین معادل یک باتری است که به کاربران خود اجازه می دهد تقریباً تمام انرژی ارائه شده برای ایجاد/به دست آوردن آن را در هر زمانی در آینده بازیابی کنند.

علاوه بر این، به دلیل عرضه ثابت واحدها، هر واحد اثر کاهش تورم پیشرفت فناوری را نیز به همراه خواهد داشت. نتیجه خالص این است که، به نوعی، کاربران میتوانند در آینده از انرژی بیشتری نسبت به آنچه برای ایجاد/به دست آوردن هر واحد در هر لحظه از زمان لازم بود، بهره ببرند .

بنابراین، شبکه بیت کوین با استفاده از انرژی که از منابع خارجی دریافت می کند برای اجرا و محافظت از خود و همچنین جذب انرژی اضافی در طول زمان، مانند یک مولد برق بیش از حد واحد عمل می کند .


این را با سیستم فیات مقایسه کنید، که ادعا می کند می تواند قانون بقای انرژی را با ایجاد ارزش از هوای رقیق بشکند. اما توجه داشته باشید که حتی “قویترین” سیستم های فیات همگی برای کارکرد در هر دوره ای نیاز به تورم دارند. تورم به معنای دزدی است و همه کاربران در چنین سیستمی به یک درجه در دزدی مشارکت دارند. خیرین اصلی کسانی هستند که مسئولیت ایجاد و توزیع واحدهای پولی را بر عهده دارند، اما همه کسانی که از این سیستم استفاده می کنند، روی دریافت مقداری ارزش از تلاش های مولد دیگران حساب می کنند بدون اینکه نیازی به مشارکت در این تلاش های مولد داشته باشند. افراد منطقی برای تولید مازاد خود به جای هزینه کردن، به دنبال وسیله ای برای پس انداز خواهند بود.

 

 

 

نتیجه:

بنابراین، میتوان نتیجه گرفت که تمام سیستمهای فیات در نهایت شکست میخورند، زیرا به انرژی دزدیده شده از طریق تقلب و اجبار از تولیدکنندگان واقعی نیاز دارند و تولیدکنندگان واقعی به همان اندازه از تلاشهای تولیدی آنها در سیستمهای کارآمدتر (مانند املاک و مستغلات و سهام) صرفه جویی میکنند. از آنجایی که هیچ انرژی جدیدی توسط سیستم ایجاد نمی شود، و انرژی بسیار کمتری نسبت به انرژی خارج شده وارد می شود، سیستم در نهایت به دلیل کمبود انرژی از کار می افتد.

اینگونه است که شبکه بیت کوین در نهایت پیروز می شود: افرادی که ارزش تولید می کنند، آن را وسیله بهتری برای فرار از سیستم فیات انگلی می بینند، در نتیجه انرژی را از آن گرفته و عملاً از گرسنگی می میرند

 

منبع: bitcoinmagazine

امتیاز به پست
لینک کوتاه :

اضافه کردن یک نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *