ارتباط بین ارز اتنا (ENA) و بیت کوین | نقش Ethena در افزایش مقیاس پذیری و نقدشوندگی بیت کوین

 

آزمایشگاه اتنا قصد دارد حمایت از پایدارسازی USDe را تقویت کند و در نهایت محصولی ایمن‌تر برای کاربران خود ارائه دهد تا از علاقه‌ی گسترده به بیت‌کوین بهره‌برداری نماید.

آزمایشگاه اتنا، خالق استیبل‌کوین USDe، بیت‌کوین (BTC) را به عنوان پشتوانه در سبد پشتیبانی خود با دلار ترکیب کرده است. هدف این حرکت کاهش عرضه USDe از میزان فعلی 2 میلیارد دلار است.

اتنا

نقش ارز اتنا در افزایش مقیاس پذیری و نقدشوندگی بیت کوین

این اعلامیه که در تاریخ 4 آوریل از طریق پلتفرم X منتشر شده است، اهمیت استراتژیک ترکیب بیت‌کوین به عنوان یک دارایی پشتوانه برجسته را بیان کرد.

ارز دیجیتال اتنا (ENA) بر نقش بیت‌کوین در افزایش مقیاس‌پذیری استیبل‌کوین USDe تاکید کرد و به آن اشاره کرد

که علاقه به سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین از طریق خروجی BTC در صرافی‌های بزرگ در حال گسترش است. در طول سال گذشته

علاقه سرمایه‌گذاران به بیت‌کوین از 10 میلیارد دلار به 25 میلیارد دلار افزایش یافته است و از رشد مشتقات اتریوم (ETH) پیشی گرفته است.

این تیم نقدینگی و مقیاس‌پذیری برتر بیت‌کوین را برای دلتا هجینگ تشخیص داد و محیطی امن‌تر را برای کاربران USDe ارائه کرد.

داده‌های تاریخی همچنین انعطاف‌پذیری بیت‌کوین را در طول بازارهای نزولی نشان می‌دهد که از نظر بازدهی بودجه از ETH بهتر عمل می‌کند.

توسعه‌دهندگان ارز Ethena Labs همچنین اذعان کردند که بیت‌کوین فاقد بازدهی استیکینگ مشابه با استیک‌کردن اتریوم است.

با این حال

این تیم خاطرنشان کرد که بازدهی استیکینگ در محدوده 3-4 درصد نسبتاً در شرایط صعودی بازار تاثیر کمتری دارد، در حالی که فاندینگ ریت می‌تواند از 30 درصد فراتر رود.

ارز ENA از رویکرد دلتا هجینگ در بازار مشتقات برای حفظ پایداری استیبل‌کوین USDe با دلار آمریکا استفاده می‌کند.

این شامل نگهداری بالقوه موقعیت‌های فروش در معاملات مشتقات مرتبط با اتریوم است که در صورت کاهش ارزش دارایی، سود حاصل می‌شود. در نتیجه، اتنا می‌تواند بسیاری از نوسانات نزولی در وثیقه USDe را کاهش دهد.

اتنا

تاریخچه استیبل کوین اتنا (USDe)

USDe در تاریخ 19 فوریه بر روی بلاک چین اتریوم راه‌اندازی شد و اتنا در ابتدا استیک کردن این استیبل‌کوین با سود 27.6 درصدی سالانه (APY) را ارائه کرد.

با وجود اینکه در تاریخ 5 مارس APY به سود 113 درصد رسید، بازدهی از آن زمان به 7.15% کاهش یافته است.

قبل از ادغام بیت‌کوین، USDe عمدتاً توسط تتر (USDT)، اتریوم و توکن‌های استیک شده مبتنی بر اتریوم به ترتیب در نسبت‌های 45، 38 و 17 درصد حمایت می‌شد.

بیشتر وثیقه آن از صرافی‌های برتر بایننس، بای‌بیت و OKX تأمین می‌شود که به ترتیب شامل 59، 15 درصد و 20 درصد است و 6 درصد باقی‌مانده از صرافی‌های Deribit، Bitget و BitMEX تامین می‌شود.

بر اساس داده‌های CoinGecko، استیبل‌کوین USDe پس از USDT، یو اس دی سی (USDC)، دای (DAI) و FDUSD از نظر ارزش بازار در بین ارزهای دیجیتال با پشتوانه دلار آمریکا در رتبه پنجم قرار دارد.

با ادغام بیت‌کوین، Ethena Labs قصد دارد تا پشتوانه USDe را تقویت کند و در نهایت محصولی ایمن‌تر و مطمئن‌تر را برای کاربران خود فراهم کند. این حرکت همچنین با چشم‌انداز این شرکت برای فصل دوم کمپین Sats که بر گسترش یکپارچه‌سازی BTC متمرکز است، همسو است.

منبع: کوین گیپ

امتیاز به پست
لینک کوتاه :

اضافه کردن یک نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *