جهش قیمت طلا در بازار جهانی با شکست مقاومت 12 ساله خود! آیا قیمت طلا کاهش می یابد؟

شکست مقاومت ۱۲ سالهٔ شاخص XAU/USD نشان‌دهندهٔ یک تغییر عمده در روند فلز زرد است. در ساعات معاملات آسیایی روز دوشنبه،  قیمت طلا به بالاترین سطح تاریخ خود،

یعنی ۲۲۶۵ دلار در هر اونس، رسید. سپس ارزش این فلز زرد تحت تأثیر نتایج خوش‌بینانهٔ PMI تولیدی ایالات متحده کاهش یافت و جفت XAU/USD به قیمت معاملاتی ۲۲۳۷ دلار سقوط کرد.

آیا رالی صعودی قیمت طلا پایدار است؟

جفت XAU/USD در اواسط فوریه وارد حالت بازیابی تهاجمی شد زیرا خریداران حمایت مناسبی را در نمودار هفتگی 20 EMA در 1984 دلار پیدا کردند.

چرخش مثبت، ارزش این فلز گرانبها را 14.18 درصد در عرض یک هفته افزایش داد و به بالاترین سطح تاریخی 2265 دلار رساند.

طلا

در بحبوحه این افزایش

قیمت طلا از مقاومت ۱۲ سالهٔ خود عبور کرد. از سال ۲۰۱۱، این سطح مقاومت به عنوان یک مانع مهم برای سرمایه‌گذاران طلا شناخته شده است و تلاش آن‌ها برای شکست این سطح در سال‌های ۲۰۲۰، ۲۰۲۲ و دو بار در سال ۲۰۲۳ بی‌نتیجه بود.

علاوه بر این، تجزیه و تحلیل نمودار ماهانه این مقاومت را به عنوان خط گردن یک الگوی صعودی به نام “فنجان و دسته” نشان داد. این الگوی نمودار معمولاً در پایین بازار مشاهده می‌شود و نشان دهنده تغییر عمده در پویایی بازار است.

در زمان نگارش این مقاله، XAU/USD با ۰.۲۸ درصد افزایش در ۲۴ ساعت گذشته در قیمت ۲۲۵۶ دلار معامله می‌شود. کاهش قیمت طلا به انتشار داده‌های خوش‌بینانه PMI تولیدی ایالات متحده نسبت داده می‌شود که حاکی از گسترش در بخش تولید است. موسسه مدیریت تامین (ISM) گزارش داد که PMI تولیدی آن در ماه گذشته به ۵۰.۳ افزایش یافت. به طور معمول، مقدار بالای ۵۰ نشان دهنده رشد خوبی است و ممکن است اعتماد به دلار آمریکا را تقویت کند.

طلا

با این حال، به عنوان چشم‌انداز تکنیکال، قیمت طلا ممکن است شاهد یک کاهش جزئی برای تست مجدد خط گردن الگو اخیراً شکسته شده در سطح 2100 دلار باشد. بنابراین،

قیمت طلا ممکن است برای ادامه دادن رالی صعودی، ۱ یا ۲ ماه در حالت تثبیت باقی بماند. تحت تأثیر یک الگوی صعودی، طلا برای رسیدن به هدف بلندمدت ۳۰۰۰ دلار در هر اونس آماده است.

منبع: کوین گیپ

امتیاز به پست
لینک کوتاه :

اضافه کردن یک نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *