سود مرکب فارکس چیست؟ معرفی ماشین حساب سود مرکب فارکس

سود مرکب فارکس چیست؟

جدا از اجرای یک راهبرد معاملاتی قوی، یک معامله‌گر باید مهارت‌های اساسی مدیریت پول را نیز بداند. ترکیب راهبردهای معاملاتی با راهبردهای مدیریت پول، که یک معامله‌گر خوب ایجاد می‌کند، حیاتی است.

مدیریت پول شامل چند نکته مهم است. برخی از این نکات مرتبط با حجم سرمایه، اهداف سودآوری، میزان زیان قابل پیش‌بینی و… است.

اگر در بلندمدت با نظم و انضباط سرمایه خود را مدیریت نکنید، نمی‌توانید به نتایج معاملاتی مناسب دست یابید.

یکی از روش‌های موثر مدیریت پول، تکنیک سود مرکب است. سود مرکب راهی است که با استفاده از آن می‌توانید سودهای قبلی خود را افزایش دهید.

سود مرکب فارکس چیست؟

سود مرکب در بازار فارکس به معنای انتقال بخش یا تمامی سودهای به دست آمده به سرمایه اصلی است تا برای معاملات بعدی از حجم بالاتری استفاده شود.

این کار به شما کمک می‌کند تا در نهایت سرمایه معاملاتی‌تان رشد و افزایش یابد.

برای توضیح این موضوع، بیایید یک محاسبه انجام دهیم.

فرض کنید که در ابتدای معاملات خود در بازار فارکس، شما دارای ۱۰۰ دلار سرمایه هستید و می‌خواهید هر ماه ۱۰ درصد سود کسب کنید.

پس از ده سال، سرمایه‌تان به چه میزان خواهد رسید؟

محاسبه سود مرکب فارکس با 10 درصد سود ماهیانه بر حسب یورو
سرمایه اولیهمیزان سودجمع کل
ماه اول10010110
ماه دوم11011121
ماه دوازدهم28528.5314
سال دوم89589.5985
سال پنجم3406340.63746
سال دهم84280978428109270907

این محاسبات نشان می‌دهد که با استفاده از سود مرکب، با تنها سرمایه اولیه ۱۰۰ یورو، پس از ده سال می‌توانید به نزدیک ۱۰ میلیون یورو سرمایه برسید.

اگرچه این سود وسوسه‌انگیز است، اما آنقدر ساده نیست که به نظر می‌رسد. هر معامله‌گری آرزو دارد که بتواند سودهای مستمر داشته باشد.

اما بازار همیشه اینقدر مهربان نیست که به شما به صورت ثابت سود پرداخت کند. یکی از کلیدهای موفقیت در استراتژی سود مرکب، واقع‌بینی است.

شما باید اهداف پویا برای خود ایجاد کنید، به طوری که اگر به هدف رسیده باشید، راضی بوده و اگر در رسیدن به اهداف خود شکست خوردید، نگران نباشید.

باید به خاطر داشته باشید که تکنیک سود مرکب تنها برای کمک به داشتن ذهنیت و جهت استفاده می‌شود.

به عنوان مثال، شما هدف ۱۰ درصدی را برای یک سال خود قرار دادید.

اگر در این مدت به هدف خود نرسیدید، به عنوان مثال، سود شما در این ماه ۷ درصد بود، نگران نباشید. می‌توانید در چند ماه بعد که معاملات شما کمی بهتر از تصور بودند، این عقب‌ماندگی را جبران کنید.

نکات مهم در مورد سود مرکب برای معامله‌گران

استفاده از تکنیک سود مرکب آنقدر که به نظر می‌رسد آسان نیست. بسیاری در رسیدن به اهداف ماهانه خود شکست می‌خورند چرا که نمی‌توانند احساسات خود را کنترل کنند.

جای تعجب نیست که این تکنیک تنها توسط معامله‌گران حرفه‌ای فارکس استفاده می‌شود، زیرا برای استفاده از چنین استراتژی مدیریت سرمایه‌ای باید به احساسات خود تسلط کافی داشته باشید.

با این حال، اگر می‌خواهید استفاده از این استراتژی مدیریت سرمایه را آزمایش کنید، نگران نباشید. در ادامه، برخی از رازهای استفاده از استراتژی سود مرکب را بیان خواهیم کرد.

  • یک سیستم قابل اعتماد داشته باشید

سیستم قابل اعتماد به چه معناست؟ سیستم معاملاتی در بازار فارکس شامل روش‌های تحلیلی، استراتژی‌ها، و ابزارهای دیگر معاملاتی برای شناسایی فرصت‌های ورود به معامله و مدیریت ریسک است.

اهمیتی ندارد که استراتژی معاملاتی شما چیست یا از چه ابزاری استفاده می‌کنید. همه استراتژی‌ها می‌توانند با استراتژی سود مرکب ترکیب شوند.

اما اهمیت دارد که سیستم معاملاتی شما آزمایش شده باشد و قابلیت اطمینان خود را نشان دهد.

همچنین باید بر روی احساست خود کار کنید. بهترین سیستم معاملاتی اگر توسط افرادی ناوارد و غیرمنضبط استفاده شود، بی فایده خواهد بود.

بنابراین قابلیت اعتماد یک سیستم هم به سودآوری آن وابسته است و هم به انضباط شخصی شما به عنوان معامله گر.

  • سود به دست آمده را دوباره سرمایه‌گذاری کنید

حال که از قابل اعتماد بودن سیستم معاملاتی خود مطمئن شده‌اید، اجازه دهید سودهای شما دوباره سرمایه‌گذاری شوند.

بسیاری از معامله‌گران فکر می‌کنند که با برداشت سریع سرمایه اولیه، می‌توانند با آرامش بیشتری معامله کنند، اما اگر سیستم معاملاتی شما قابل اعتماد است، چه نیازی به این کار هست؟

اگر فکر می‌کنید نیاز است سرمایه اولیه خود را بردارید، بهتر است درباره سیستم معاملاتی خود دوباره بررسی کنید.

معامله‌گران فارکسی که امروز به ثروتمندترین افراد جهان تبدیل شده‌اند، نتوانستند یک شبه به چنین ثروتی دست پیدا کنند. تلاش مداوم در کنار استفاده از استراتژی‌های مدیریت سرمایه به آنها در این مسیر کمک کرده است.

  • صبور باشید.

حال که یک سیستم معاملاتی قابل اعتماد دارید و سودهای خود را بازسرمایه‌گذاری می‌کنید، وقت آن رسیده که آخرین مرحله را انجام دهید:

صبر. این به نظر ساده می‌آید، اما ابداً چنین نیست.

آیا می‌توانید هنگام عرضه آخرین آیفون، از احساسات خود مسلط باشید و نیمی از سرمایه خود را برداشت نکنید؟

آیا می‌توانید هنگامی که بزرگترین فروشگاه شهر حراجی برگزار می‌کند، به خود بگویید سال آینده خرید می‌کنم؟

برای جلوگیری از افتادن در دام چنین وسوسه‌هایی، دو توصیه داریم:

اول این که از پول سرد برای معاملات خود استفاده کنید. این پول نه برای نیازهای روزانه شما مورد استفاده قرار می‌گیرد و نه به عنوان پس‌انداز کنار گذاشته می‌شود.

بلکه تنها برای معامله‌گری استفاده می‌شود. به عنوان مثال، بعد از پرداخت هزینه‌های مدرسه، اقساط منزل و هزینه‌های خانواده، بخشی از سرمایه‌تان را برای معاملات کنار می‌گذارید.

راه دیگر این است که حساب‌های معاملاتی خود را متنوع کنید. ممکن است برای گذران زندگی نیاز به درآمد منظم از راه معامله‌گری داشته باشید.

بنابراین می‌توانید حساب معاملاتی خود را به دو بخش تقسیم کنید: یکی برای مرکب کردن سود و دیگری برای کسب درآمد اضافی. در این حالت هر زمان که نیاز به پول نقد داشتید، می‌توانید از حساب دیگر برداشت کنید.

نحوه استفاده از ماشین حساب آنلاین برای محاسبه سود مرکب فارکس

اکنون که سود مرکب را درک کردیم، بهتر است کمی وارد بخش محاسبات شویم. ماشین حساب‌های زیادی به صورت آنلاین در وبسایت‌های مختلف موجود است

که می‌توانید از آنها برای محاسبه سود مرکب خود و سرمایه خود پس از دستیابی به سود مرکب استفاده کنید. در ادامه به برخی از پارامترهایی که برای محاسبه سود مرکب فارکس نیاز دارید، اشاره می‌کنیم.

  • سرمایه اولیه: این مقدار پولی است که در ابتدا باید در حساب معاملاتی خود سرمایه‌گذاری کنید.
  • بازده ماهانه: این میانگین درصدی است که انتظار دارید هر ماه از معاملات خود کسب کنید.
  • کمک ماهانه: این مبلغ اضافی است که قصد دارید هر ماه به حساب معاملاتی خود اضافه کنید.
  • دوره زمانی: این مدت زمانی است که قصد دارید در طی آن سود خود را مرکب کنید.

هنگامی که این پارامترها را وارد ماشین حساب کردید، سود بالقوه شما در دوره زمانی مدنظرتان به دست می‌آید. شما می‌توانید از این آمار در تصمیم‌گیری‌های خود استفاده کنید.

برای محاسبه آنلاین سود مرکب فارکس، روی این لینک کلیک کنید و از ماشین حساب سود مرکب فارکس استفاده نمایید.

سخن پایانی

روش سود مرکب در فارکس جایگزینی است که می‌توانید از آن برای به دست آوردن سودهای کلان از سودهای ابتدایی خود استفاده کنید.

سرمایه اضافی که از سود معاملات شما حاصل می‌شود، به مرور سود بیشتر و بیشتری ایجاد می‌کند و در نهایت سرمایه اولیه شما در طول چند سال چند برابر خواهد شد.

با این حال، اهداف غیر واقعی برای خود نگذارید. اهداف پویا در محدوده ۵ تا ۱۰ درصد سود ماهانه می‌تواند به راحتی قابل دستیابی باشد.

فارکس

5/5 - (2 امتیاز)
لینک کوتاه :

اضافه کردن یک نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *