کپی تریدینگ چیست؟ به همراه آموزش کپی تریدینگ

ایده اصلی کپی تریدینگ بسیار ساده است: از فناوری برای کپی کردن معاملات فارکس سایر سرمایه‌گذارانی که می‌خواهیم آن‌ها را دنبال کنیم بهره می‌گیریم. به این ترتیب، هر بار که این افراد معامله می‌کنند، می‌توانید معاملات آنها را به طور خودکار در حساب معاملاتی خود تکرار یا بهتر است بگوییم کپی کنیم.

در ادامه شما را با روش کپی ترید آشنا می‌کنیم. پس از مطالعه این مقاله توصیه می‌کنیم حتما مقاله بهترین بروکرهای فارکس برای ایرانیان را مطالعه کنید تا بتوانید بهترین سیستم کپی را تشخیص دهید.

کپی تریدینگ چیست؟

کپی‌تریدینگ به معامله‌گران اجازه می‌دهد تا معاملات انجام شده توسط سایر سرمایه گذاران در بازارهای مالی را کپی کنند. هنگام کپی کردن یک معامله‌گر دیگر، شخص استراتژی آن معامله‌گر را دریافت نمی‌کند، بلکه به سادگی معاملات او را دنبال می‌کند. کپی‌تریدینگ در سال ۲۰۰۵ در این صنعت به وجود آمده است. در ابتدا، معامله‌گران الگوریتم‌های خاصی را که از طریق معاملات خودکار ایجاد شده بود کپی می‌کردند. توسعه‌دهندگان سابقه معاملات خود را به اشتراک گذاشته و به دیگران اجازه دادند از استراتژی‌های معاملاتی‌شان کپی کنند.

این سناریو یک شبکه معاملاتی اجتماعی تشکیل داده و سرانجام معامله‌گران شروع به کپی معاملات در حساب‌های معاملاتی شخصی خود کردند و به جای تکرار استراتژی، از معاملات یک معامله‌گر دیگر کپی کردند.

همچنین بخوانید : آموزش افتتاح حساب در بروکر کپیتال اکستند

اهداف کپی تریدینگ چیست؟

در کپی ترید هدف این است که سرمایه گذاران با سابقه‌ای را بیابید که می‌خواهید از آنها تقلید کنید. فرآیند کپی‌تریدینگ به معامله‌گران اجازه می‌دهد تا استراتژی‌های سایر معامله‌گران موفق را زیر نظر داشته باشند. مانند هر سیستم معاملاتی که یک معامله‌گر تصمیم به استفاده از آن می‌گیرد، معامله‌گران قبل از تصمیم‌گیری برای ریسک سرمایه واقعی، بهتر است از سرمایه‌گذاری با تجربه پیروی کنند.

کپی‌تریدینگ می‌تواند برای معامله کنندگانی که زمان پیگیری بازارها را ندارند مفید باشد.

  • به طور کلی، معاملات کپی بر معاملات کوتاه مدت، به ویژه معاملات روزانه و معاملات سوئینگ متمرکز است، اما چندین استراتژی مختلف وجود دارد که برای ایجاد درآمد مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • تمرکز معاملات بر دارایی‌های بازار فارکس و همچنین ارزهای رمزنگاری شده و همین‌طور دیگر بازارهای پیچیده یا ناپایدار است.
  • کپی تریدینگ در عین حال که پتانسیل سودآوری دارد، خطراتی را نیز در بر می‌گیرد و معامله‌گران باید به خاطر داشته باشند که نتایج موفق گذشته، تضمینی برای بازدهی خوب در آینده نیست.

 

مقایسه سوشیال تریدینگ و کپی تریدینگ

کپی ترید شباهت‌هایی با سوشیال تریدینگ دارد. در مورد سوشیال تریدینگ، سرمایه گذاران از شبکه‌های مختلف معاملات اجتماعی ایده می‌گیرند.

معامله گران قادرند ایده‌های خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند و استراتژی‌های جدیدی را توسعه دهند و همچنین استراتژی‌ها و ابزارهای مشابهی را تکرار کنند،

در حالی که کپی‌تریدرها ترجیح می‌دهند دقیقاً پوزیشن‌های یک معامله‌گر و نتایج متناظر را تکرار کنند.

همچنین بخوانید : آموزش افتتاح حساب در بروکر کپیتال اکستند

مزایای کپی تریدینگ

اگر در فارکس تازه کار هستید حتما متوجه این موضوع شده‌اید که برای حرفه‌ای شدن نیاز به ماه‌ها تمرین دارید تا بتوانید بهترین استراتژی برای ثبت معاملات خود را پیدا کنید. اگر زمان و حوصله این کار را ندارید بهترین گزینه برای شروع درآمد بی‌دردسر استفاده از کپی تریدینگ می‌باشد. مزایای استفاده از کپی ترید به شرح زیر می‌باشد:

  • صرفه جویی در زمان.
  • بهترین گزینه برای برای معامله‌گران تازه وارد.
  • بدون دانش وارد بازار معامله می‌شوید.
  • از دانش تریدرهای حرفه‌ای استفاده می‌کنید.
  • سابقه تریدرها قابل مشاهده است.
  • مدیریت ریسک و سرمایه.
  • منبع درآمد برای انواع تریدرها.

معایب کپی تریدینگ

شما بر میزان ریسکی که می‌خواهید ریسک کنید کنترل دارید. برای مثال، با تخصیص مقدار مشخصی پول به حساب معاملاتی که در آن معامله‌گران را کپی می‌کنید و تنظیمات ریسک فردی را تنظیم می‌کنید، شما کنترلی بر معاملاتی که توسط تریدر اصلی انجام می‌شود ندارید.

معرفی بهترین سیستم‌های کپی تریدینگ فارکس در سال ۲۰۲۲

در اینجا لیست چند بروکر برای کپی ترید را برایتان آماده کرده‌ایم که خالی از لطف نیست که نگاهی به آنها بیاندازیم

  • eToro
  • AvaTrade
  • Pepperstone
  • Vantage
  • FXCM
  • Tickmill
  • OctaFX

چگونه بهترین تریدر را برای کپی ترید انتخاب کنیم؟

انتخاب معامله‌گران خوب برای کپی ترید ممکن است سخت باشد. معامله‌گران خوبی برای کپی کردن در تمام پلتفرم‌ها وجود دارند، اما یافتن آنها به زمان و مهارت نیاز دارد. اکثر آنها مبتدیانی هستند که مهارت‌های مدیریت بد و پروفایل‌های پرخطری دارند.

در ادامه به شما نکاتی را خواهیم گفت که بتوانید بهترین انتخاب را انجام دهید:

معامله گران مورد اعتماد

ساده‌ترین راه برای شناسایی یک کپی تریدر خوب، بررسی میزان اعتماد فالوورها به آنها است. مقدار پول واقعی (نه حساب‌های آزمایشی) را که دیگران برای دریافت سیگنال از معامله‌گر سرمایه‌گذاری کرده‌اند را بررسی کنید.

علاوه بر این، ممکن است بخواهید سودی را که دنبال کنندگان با دنبال کردن آن ارائه دهنده سیگنال به دست می‌آورند، در نظر بگیرید. این اطلاعات را در صفحه پروفایل آنها خواهید یافت.

همچنین بخوانید : آموزش افتتاح حساب در بروکر کپیتال اکستند

بازدهی تریدر

بازده منفی بدیهی است. همچنین، بازدهی بسیار بالا ممکن است جذاب به نظر برسد، اما مراقب باشید! بازده سالانه حدود ۷۰٪ یا بیشتر معمول نیست و به احتمال زیاد ناشی از شانس یا ریسک بالا است.

همچنین به بازده ماهانه نگاه کنید تا متوجه عملکرد ماهانه او شوید.

تعداد معاملات

فاکتور بعدی که باید به آن توجه کنید، تعداد معاملاتی است که ارائه دهنده سیگنال انجام می‌دهد. مقدار بالای معاملات بسته، مانند ۱۰۰ و بیشتر، یک شاخص خوب است.

ارزش بالا می‌تواند به ارزیابی اینکه معامله‌گر متخصص است و موفقیت آنها به شانس نیست کمک کند. بدیهی است که این به استراتژی معامله‌گر نیز بستگی دارد.

معامله گران بلندمدت بیشتر تمایل دارند موقعیت‌های خود را برای مدت طولانی‌تری حفظ کنند و بنابراین تعداد کمتری از معاملات را می‌توان با این امر توجیه کرد.

امتیاز ریسک

چه در یک حساب آزمایشی یا یک حساب کاربری لایو باشید، نکات فنی خاصی مرتبط است که باید با آنها آشنا شوید. یکی از این موارد امتیاز ریسک است که توسط اکثر پلتفرم‌های معاملات در مقیاس ۰ تا ۱۰ محاسبه می‌شود.

با این حال، علاوه بر داشتن یک امتیاز ریسک ثابت، امتیاز باید در حالت ایده‌آل تا حد امکان پایین باشد و در عین حال اطمینان حاصل شود که نتایج مورد نظر خود را دریافت می‌کنید.

مثل همیشه، در سرمایه گذاری و تجارت، بین ریسک و بازده مورد انتظار رابطه معکوس وجود دارد. با این حال، بسته به میزان محافظه‌کاری که می‌خواهید در رویکرد خود داشته باشید، توصیه می‌کنیم سطح ریسک بین ۰ تا ۵ را انتخاب کنید.

همچنین از معامله‌گرانی که فراموش می‌کنند از عملکرد توقف ضرر استفاده کنند دوری کنید. این یک اصل کلیدی مدیریت ریسک است. حدود ۹۰ درصد از معامله‌گران از تابع توقف ضرر استفاده نمی‌کنند.

سازگاری

علاوه بر تعداد معاملات بسته، باید روی ثبات معامله نیز توجه داشته باشید. کسی که چندین ماه سودآور متوالی (مثلاً ۱۲ ماه) با حداقل ضرر در این بین دارد، یک کاندیدای ایده‌آل به حساب می‌آید. حداقل ۱۲ ماه در پلتفرم‌های معاملاتی خوب است. مبتدیانی را کپی نکنید که موفقیت آنها ممکن است به شانس موقت باشد.

معاملات باز

معاملات باز آنها را بررسی کنید. باید در نمایه معامله‌گر از ارائه دهنده پلتفرم معاملات شما در دسترس باشد. معاملات باز درست مانند بازی کردن با سطوح توقف، تأثیر زیادی بر سهام در دسترس شما دارد.

معامله‌گران حرفه‌ای می‌دانند چه زمانی باید زیان‌ها را بپذیرند و قبل از اینکه زیان‌ها غیرقابل تحمل شوند. متوجه خواهید شد که معامله‌گری که معاملات باز کمی دارد و نسبت برنده‌اش ۶۰ تا ۸۰ درصد است، احتمالاً در نهایت عملکرد خوبی خواهد داشت، در مقابل ارائه‌دهنده سیگنالی که نسبت برد ۱۰۰ درصدی در کنار بیش از ۱۰ معامله باز دارد.

برخی از معامله‌گران موقعیت‌های از دست دادن را باز نگه می‌دارند تا بر آمار آنها تأثیری نداشته باشد. مطمئن شوید که موقعیت‌های باز آن‌ها را بررسی کرده‌اید و اگر تعداد زیادی «قرمز» از هفته‌ها/ماه‌های قبل وجود داشته باشد، این می‌تواند نشانه بدی باشد.

با این حال، این می‌تواند به دلیل شرایط بازار و/یا داشتن یک استراتژی سرمایه گذاری بلندمدت باشد (در این مورد، شما باید هم ضرر و هم سود را ببینید، نه تعداد زیادی از معاملات، و باید با میانگین زمان نگهداری مطابقت داشته باشد. ). به این معنی که اگر میانگین زمان نگهداری آنها با زمان نگهداری پوزیشن‌های باز از دست رفته وی مطابقت داشته باشد، می‌تواند فقط به دلیل شرایط بازار باشد و نه راهی برای دستکاری آمار.

سطح معامله‌گر

برخی از پلتفرم‌های سوشال ترید، معامله‌گران خود را بر اساس درجه یا سطح رتبه‌بندی می‌کنند. برای صعود به سطح بعدی، معامله‌گر باید شرایط خاصی مانند کنترل کاهش

افزایش پول واقعی سرمایه‌گذاری شده، اطمینان از سود ثابت و غیره را انجام دهد. به طور کلی، هر چه سطح بالاتر باشد، بیشتر تضمین می‌کند که معامله‌گر مبتدی نیست.

برخی از پلتفرم‌ها به ارائه دهندگان سیگنال اجازه می‌دهند تا با حساب‌های آزمایشی کار کنند. اطمینان حاصل کنید که از معامله‌گری کپی می‌کنید که با پول واقعی کار می‌کند.

آموزش کپی تریدینگ کپیتال اکستند

بعد ازین که در بروکر ثبت نام کردین و بعد از ساخت حساب معاملاتی (توجه حساب معاملاتی شما با حساب معاملاتی شخصی که می‌خواهید از آن کپی کنید باید یکی باشد) و بعد از شارژ حساب معاملاتی خود توسط ویدئوی آموزشی زیر حساب خود را در قسمت کپی تریدینگ بروکر ساخته و به حساب شخصی که می‌خواهید از آن کپی کنید وصل کنید.

همچنین می‌توانید در این بروکر از حساب معاملاتی ما با نام ShamohsenVip@ کپی کنید، اول حساب مارا مشاهده و برآیند را مشاهده کنید که بدون ضرر در هر ماه برآیند مثبت و سود مسمتر و خوبی ایجاد کرده ایم.

جهت راهنمایی و آموزش بیشتر در این مورد میتوانید به تلگرام ادمین پیام بدهید.

در صورت نیاز به آموزش ها و راهنمایی های بیشتر، به کانال ها و پشتیبانی هایی تلگرامی مجموعه مراجعه کنید و یا در زیر همین پست کامنت بگذارید.

پشتیبانی تلگرام

امتیاز به پست
لینک کوتاه :

اضافه کردن یک نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *