۳ عامل اصلی که مانع ادامه صعود بیت کوین شده است!

۳ عامل اصلی که مانع ادامه صعود بیت کوین شده است!Reviewed by Shamohsen on Jul 19Rating: 4.5

داده‌های بازار نشان می‌دهند که بیت‌ کوین برای تقریباً یک ماه با قیمت ۳۰ هزار دلار یا نزدیک به آن معامله شده است، اما این تصادفی نیست. شرکت تحلیلی کریپتوکوانت (CryptoQuant) در گزارش جدید خود، سه عامل کلیدی را برجسته کرده که قیمت بیت ‌کوین را در این محدوده نگه داشته است.

۱. جولان سفته‌بازان در بازار بیت کوین!

به گزارش سایت کوین تلگراف، از ابتدای سال جاری، بیت کوین برای هفته‌ها شاهد افزایش قیمت خود بود و در این مسیر، به بالاترین حد خود در یک سال گذشته هم رسید. اما پس از آن، موفق به ادامه رالی صعودی خود نشده است.

به گفته اکسل آدلر، یکی از تحلیلگران شرکت کریپتوکوانت، از جمله دلایل اصلی این امر، معاملات سفته‌بازانه است. او خاطرنشان می‌کند که دارندگان کوتاه‌مدت (STHs) از ماه آوریل، در حال فروش دارایی‌های خود و برداشت سود هستند که این موضوع، منجر به افزایش فشار فروش بالای ۳۰ هزار دلار شده است.

این تحلیلگر، دارندگان کوتاه‌مدت را به عنوان نهادهایی تعریف می‌کند که کوین‌های خود را برای مدت شش ماه یا کمتر نگه می‌دارند.

کاهش ذخایر دارندگان کوتاه‌مدت بیت کوین.

۲. فروش ماینرها با نزدیک شدن به هاوینگ بیت کوین!

فعالیت ماینرها نیز در این سه ماهه توجه معامله‌گران را به خود جلب کرده؛ زیرا قیمت‌های بالاتر بیت کوین باعث افزایش فروش توسط آنها شده است.

به گفته آدلر، فروش بیت کوین‌ها برای پوشش هزینه‌های قبل از رویداد هاوینگ در سال ۲۰۲۴، عامل دیگری است که بر عملکرد فعلی بیت کوین تأثیر می‌گذارد:

این یک اتفاق تصادفی نیست. اوج فروش را در سال گذشته شاهد بوده‌ایم. این به رویداد هاوینگ آتی مرتبط است که پاداش استخراج بیت کوین به نصف کاهش می‌یابد. ماینرها برای سرمایه‌گذاری در تجهیزات جدید، به نقدینگی نیاز دارند تا بتوانند به رقابت ادامه دهند.

۳. نوسان واقعی قیمت وجود ندارد!

نوسانات بیت کوین از نظر تاریخی در کمترین میزان خود باقی مانده است. به گزارش کریپتوکوانت، از ماه آوریل کاهش خالصی در فعالیت‌های معاملاتی مشاهده می‌شود؛ زیرا کسانی که در سود هستند، امیدوارند که یک بریک آوت اساسی‌تر در آینده رخ دهد.

در همین راستا، داده‌های پلتفرم تریدینگ ویوو هم نشان می‌دهند که شاخص نوسان تاریخی بیت ‌کوین تا ۱۸ جولای، ۱۴٫۷۷ بوده که بسیار کمتر از اوج خود در سال ۲۰۲۳ است.

آدلر در پایان می‌گوید:

همه این عوامل با هم، باعث عملکرد فعلی بیت کوین در بازار شده‌اند.

با این حال، مثل همیشه در بازار ارزهای دیجیتال، تغییرات ممکن است خیلی سریع اتفاق بیفتد، بنابراین سرمایه‌گذاران و معامله‌گران باید شاخص‌های آنچِین را به دقت بررسی کنند تا از تغییرات بازار مطلع شوند.

 

 

امتیاز به پست
لینک کوتاه :

اضافه کردن یک نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *